Alpy z dzieckiem

O naszych pieszych wycieczkach mogłabym pisać w nieskończoność. Miasto, miasteczko, czy góry – uwielbiam chodzić. Gdy mieszkaliśmy w Barcelonie, nasze soboty najczęściej polegały na niekończących się spacerach po mieście. Przez ostatnie lata mieszkaliśmy w górnej części Barcelony, z okna widać było całe miasto i w oddali morze, które po prostu mnie wołało. Wychodziliśmy rano i wracaliśmy wieczorem. Przemierzaliśmy dziesiątki kilometrów. Naszych przyzwyczajeń nie zarzuciliśmy przy dzieciach. Początkowo z wózkiem, ale dość szybko z dziećmi maszerującymi na równi z nami. Jestem zwolenniczką zasady im szybciej dzieci zaczną chodzić w dłuższe trasy, tym lepiej.  Oczywiście każde dziecko jest inne, ma inne możliwości. Ale wydaje mi się, że to od naszego podejścia będzie zależało, kiedy dziecko zacznie z nami wędrować.

Kiedy pozbyć się wózka

My porzuciliśmy wózek bardzo szybko. Wiadomo, wózek bliźniaczy, jakby nie był fajny, zajmuje dużo miejsca, dużo waży. Pierwsze wakacje bez wózka były trochę trudne. Dzieci miały niewiele ponad 3 lata i czasami po prostu odmawiały dalszego spaceru. Prawdą jest jednak, że nie musieliśmy jakoś specjalnie zachęcać naszych bliźniaków do wędrówek. Jeśli sami lubimy być w ruchu, dla dzieci jest to naturalny sposób na wspólne spędzanie wolnego czasu. W naszych okolicach nie brakuje fantastycznych miejsc na krótsze i dłuższe spacery. Na początku wybieraliśmy prowansalskie niewielkie miasteczka. Luberon jest idealny na takie spacery. Nieduże różnice poziomów, ale jednak zawsze trzeba się wspiąć na niewielką górę. I tak jakoś już poszło dalej…

Pierwsze wycieczki w góry z czterolatkiem

Alpy - szlaki dla dzieci - w góry z czterolatkiem

Jesienią w zeszłym roku, gdy dzieci miały 4 i pół roku, ruszyliśmy po raz pierwszy na górskie szlaki. W pobliskich Prealpach jest mnóstwo tras odpowiednich dla małych wędrowców. Nie mamy specjalnych ambicji i nie zdobywamy ważnych szczytów. Wybieram trasy oznaczone jako łatwe, około 3 godzin marszu w dwie strony. Już opisywałam fantastyczną aplikację naszego departamentu, która pozwala wyszukiwać najodpowiedniejsze trasy: Rando Alpes de Haute Provence.

Alpy - szlaki dla dzieci

I chociaż po drodze słyszeliśmy, daleko jeszcze? Kiedy dojdziemy? To widoki ze szczytu zawsze wynagradzają wysiłek. Oczywiście najlepsze wycieczki to te w większym towarzystwie. Mamy to szczęście, że przyjaźnimy się z rodzinami, które także lubią aktywnie spędzać wolny czas i z którymi dogadują się super zarówno mali, jak i duzi. W czasie tych wycieczek nie słychać żadnego narzekania. A piknik na szczycie jest najfajniejszym niedzielnym obiadem ever.

Digne-les-Bains i okolice

Digne-les-Bains
Foto: Informacja Turystyczna Digne-les-Bains

Stolica departamentu Alp Górnej Prowansji to Digne-les-Bains. Niewielkie prowansalskie uzdrowisko z termami otoczone górami. To idealna destynacja na wyjazd z dziećmi. W samym mieście ciekawie zapowiada się Musée Promenade – jeszcze tam nie dotarliśmy. To ponad 2 godziny spaceru po parku usytuowanym nad miastem, na zboczu gór. Park dzieli się na różne ścieżki, m.in ścieżkę wodną do wodospadów, ścieżkę motyli,  czy ścieżkę artystyczną.

Alpy Prowansalskie

Z Digne można także wyruszyć w fantastyczną trasę pociągiem przez Alpy do Nicei (wciąż zaległy post z relacją z naszej wycieczki).

Alpy z dzieckiem

My wybieramy jednak wędrówki po okolicach, w ramach Geoparku Górnej Prowansji. Te spacery po górach łączymy z wizytą w basenie z ciepłą wodą termalną – Complexe Aquatique Les Eaux Chaudes. To także motywuje nasze maluchy, które uwielbiają pływać. Takie zakończenie sprawia, że przyjemnie kojarzą wyprawę w góry.

Po raz kolejny więc będę Was zachęcać do odwiedzenia Alp Południowych – to idealna destynacja na rodzinne wakacje!

Informacje o szlakach w Prealpach i Alpach Prowansalskich:

Szlaki w Alpach Górnej Prowansji

Szlaki w okolicach Digne-les-Bains

Największy katalog szlaków pieszych we Francji – VisoRando

Total
Shares

1 comment

1. My również uwielbiamy wszelakie spacery, te w góry najbardziej. Piękne widoki i nieograniczona przestrzeń zawsze wynagradzają wszelkie trudy. Alpy zachwycają i mam nadzieję, że kiedyś i tam dotrzemy.