Dzień w Nicei

Od razu zastrzegam, że dzień w Nicei to zdecydowanie za mało. Ostatnio spędziliśmy tu równo 24 godziny  i pozostał tylko niedosyt. Z licznych miast Francji, które udało nam się do tej pory odwiedzić Nicea to dla mnie numer 1! Uwielbiam miasta, w których można spacerować godzinami i nie nudzić się. Jeśli do tego dołożymy morze z niekończącym się bulwarem – to jest to top. Tak jest właśnie w Nicei – niekończące się spacery a do tego wspaniałe światło, które podkreśla kolory elewacji, knajpy i knajpeczki, fantastyczne place zabaw, ciekawe muzea. Czy można chcieć czegoś więcej?

Dzien w Nicei

W jeden dzień nie da się poznać Nicei. Dlatego też sugeruję zatrzymać się tutaj na kilka dni i stąd zwiedzać okolice. Przemawia za tym także duży wybór noclegów, także apartamentów rodzinnych. Sporo z nich leży w okolicach plaży. W tym roku ruszają w końcu bezpośrednie tanie loty z Warszawy do Nicei. My dotarliśmy tu pociągiem przez góry! Ale o tym opowiem w osobnym poście.

Co można zrobić w jeden dzień w Nicei?

Spacer nad brzegiem morza w Nicei

Po pierwsze spacerować i wdychać atmosferę miasta. Nasz spacer rozpoczęliśmy od starego miasta. Uliczki są urokliwe, jednak sklepy już mniej. Na pierwszy rzut oka przynajmniej. Za to co chwilę natrafia się na wspaniałe lodziarnie. My zaszliśmy do  Fenocchio mają kilka punktów w mieście. Najlepsze lody, jakie jadłam od dłuższego czasu.

Lody Fenocchio w Nicei

Resztę popołudnia i wieczoru spędziliśmy nad morzem – obowiązkowy spacer w stronę wzgórza zamku, a potem piknik na plaży, gdzie dzieci z uwielbieniem wrzucały kamienie do wody i uciekały przed falami. Następnie spacer Promenadą Anglików. W drodze powrotnej nie mogło się obyć bez tradycyjnej karuzeli w Ogrodach Alberta.

Atrakcje Nicei - Widok na wzgórze zamkowe

Atrakcje Nicei

francuskie karuzele

Drugi dzień pobytu w Nicei rozpoczęliśmy od śniadania w kafejce tuż przy Promenade du Paillon – w Nicei napijecie się kawy włoskich marek – co za różnica w porównaniu z tymi lokalnymi! Kolejnym punktem programu był plac zabaw, który wypatrzyliśmy poprzedniego wieczoru, ale był wypełniony po brzegi. Rano dopiero się zaczynał zapełniać. Cały z drewna – jeden z najfajniejszych placów zabaw, na którym do tej pory byliśmy. A na koniec wróciliśmy nad morze. Co tu dużo mówić – na naszym “prowansalskim wygnaniu” najbardziej brakuje nam morza właśnie!

Plac zabaw w Nicei

Atrakcje Nicei

Pozostałe atrakcje Nicei

Nie udało nam się wejść na wzgórze Zamkowe, z którego widok na okolicę musi być niesamowity. Kolejny punkt widokowy to Fort du Mont Alban. Nie mieliśmy także czasu, żeby pochodzić po Cimiez – dzielnicy z przepięknymi pałacami oraz rzymskimi ruinami. Przy kolejnej wizycie nie ma mowy, żebym nie odwiedziła dwóch muzeów – Matisse’a i Chagalla. Także Niceo, powrócimy na pewno!